keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Un Aperol Spritz, grazie!

Ciao!

Nyt tulee ihan turhanpäivästä jorinaa, mutta tulkoon. ;) Ainakin tiedätte, että oon elossa! 

Viime päivät on mennyt eri toimistoissa laukkoessa, sen vuoksi ei ole kauheasti mitään kerrottavaa. Ihan käsittämätöntä, että samoja papereita pitää käydä näyttämässä tuhannessa eri paikassa. Täällä ei vissiin tunneta skanneria. Jotain muutakin olen ehtinyt tekemään:


Ensimmäiset Aperol Spritzit juotu! 

Aperol Spritz

3 osaa Proseccoa
2 osaa Aperolia
1 osa soodaa
Appelsiiniviipale


Aperol Spritz on tosi suosittu drinkki täällä. Opiskelijat varsinkin juovat näitä kahviloissa ja baareissa. Yksi drinkki maksaa paikallisissa opiskelijabileissä noin 1,5 euroa ja tää on tosi hyvää! Ei oo liian makea, kannattaa kokeilla! Spritz tarjoillaan useimmiten appelsiiniviipaleen ja vihreän oliivin kera.



Tässä kuva pääostoskadulta. 
Käytiin mun brasilialaisen kämppiksen kanssa ruokakaupassa ja ihailtiin hienoja rakennuksia kaupungissa. Keskustassa on ihania kauppoja ja kivoja aukioita. Kauppoja löytyy esimerkiksi H&M, Mango, Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear sekä luksusmerkit Prada ja D&G + paljon muita! Täytyy joskus kertoa tarkemmin ostostarjonnasta, kun olen paremmin perillä siitä.  Aukioilla järjestetään ainakin lauantaisin markkinat, joissa myydään aukiosta riippuen esimerkiksi hedelmiä ja vihanneksia. 


Kahviloissa on täällä paljon edullisempaa nauttia - vaikka mummon torttua. ;)

Toimistojen välissä ollaan pysähdytty kahviloihin hengähtämään ja ihmettemään kaupungin menoa. Täällä on kaikkia niin ihania ruokia ja herkkuja, että tekisi mieli olla koko ajan syömässä. Veikkaan, että paluumatkalle täytyy varata kaksi istumapaikkaa...


Paikallisia kouluruokaloita eli mensoja on ympäri kaupunkia. Oon käynyt nyt kahdessa eri mensassa ja ruoka on ollut kyllä ihan mielettömän maukasta! Ruoan ulkonäöllä ei ole kauheasti koreiltu, mutta makuhan se on tärkein. Uniresta saisi kyllä ottaa mallia Italiasta!

Tänään oli lounaalla mustekalaa ja fenkolia + salaatti. NAM!
Veikkaan, ettei monikaan suomalainen uskaltaisi ylläolevaa annosta edes maistaa, mutta se oli ihan mielettömän hyvää! 

Unohtui viimeksi kertoa, kun ensimmäisenä iltana kaiken väsymyksen keskellä ikävöin kotiin, löysin mun laukusta paketin. Simo oli piilottanut sen mun laukkuun ja sieltä löytyi paketti A&A:lta, mun ihanilta opiskelukavereilta. Tytöt olivat pyytäneet Simoa piilottamaan paketin mun laukkuun, jotta löydän sen vasta täällä Italiassa. Voin kertoa, että paketti löytyi juuri oikealla hetkellä. Paketin sisältä löytyi kirja ystävyydestä, jossa on ihania eläinkuvia hauskoilla teksteillä. 


Ylimmät ystävät, by: Bradley Trevor Greive

Tytöt olivat lisänneet joihinkin kuviin ja teksteihin omia kommentteja, joille itkin ja nauroin vuorotellen. Täytyy sanoa, että mulla on ihan mahtavia ystäviä! <3


Edellisellä sivulla oli siitä, kuinka ystävä saattaa joskus yllättää aukaisemalla suunsa väärällä hetkellä, "jonka jälkeen koko toimisto tietää, kellä on tapana käyttää "onnea tuovia" leopardikuvioisia alushousuja kolmansilla treffeillä". :D


Loppuviikon suunnitelmina on perjantaina säästä riippuen päiväreissu Venetsiaan ja lauantaina Portugali-bileet ja samalla on mun ensimmäiset opiskelijabileet Padovassa! 


Arrivederci,
Iina

2 kommenttia:

  1. JEe, kiva, että kaikki on jepa siellä :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos reseptistä :) Oulun Alkoon piti tilata Aperolia. Tilaus tuli perille ja resepti on testattu. Maku oli kuin paikan päällä.

    VastaaPoista